Bagażnik na hak

Wybór bagażnika zależy od kilku czynników. Najpierw zaczynamy od liczby rowerów. Tego parametru nie można później zmienić, a istniejące przegrody nie mogą być modyfikowane. Niektórzy producenci zapewniają specjalne akcesoria, ale zazwyczaj pozwalają na dodanie mniejszego roweru i są zwykle droższe niż większa walizka. Ktoś mógłby powiedzieć, że najlepiej wybrać największy rozmiar, czyli 4 rowery. Możesz to zrobić, ale jeśli nie musisz przewozić tylu rowerów, to kupowanie nie ma sensu. Bagażnik na hak będzie droższy, a sama walizka będzie cięższa i większa, przez co trudniej będzie ją umieścić i przechowywać. Najlepiej dokładnie rozważyć nasze potrzeby i wybrać model, który odpowiada twoim potrzebom. Różne rozmiary bagażników pozwalają na przewóz 2, 3 i 4 rowerów. Różnicą jest też model roweru, ale to rzadkość. Nie ma jednak półki na 5 rowerów – ze względów bezpieczeństwa jest to niedozwolone.

Wytrzymałość haka w bagażnikach rowerowych.

Europejski hak samochodowy, a raczej jego kulka, ma standardowy rozmiar. Dlatego kupując samochód lub hak holowniczy w Europie możemy określić, czy bagażnik na hak jest odpowiedni. Haki stosowane w Stanach Zjednoczonych są inne i trzeba tu uważać. Sam haczyk można zamontować na stałe lub zastosować zdejmowaną końcówkę. Nie ma tu żadnej różnicy, można zamontować oba typy stojaków rowerowych. Nośność bagażnika na 4 rowery wynosi 60 kg. Ponieważ łatwo to obliczyć, większość rowerów można zainstalować. Waga roweru waha się od 9 do 15 kilogramów. Rowery elektryczne są inne – tutaj trzeba sprawdzić, czy waga nie przekracza 60 kg. Oczywiście, jeśli zamontujemy dwa rowery elektryczne na jednej półce, możemy postawić dwa rowery, o ile nie przekraczają zalecanej przez producenta wagi. Należy jednak pamiętać, że maksymalna waga to zawsze 60 kg. Hak ma pewien maksymalny udźwig, a sam bagażnik może unieść 20-22 kg.